25.6.2016

Tein sen!

Ratsastin ihan ite!

Olen tätä ehtinyt miettiä jo 2-3 viikkoa.  Hannele ei pitänyt huonona ajatuksena, kun puhuin tästä hänen kanssaan ja mun äiti sanoi: mene vain..

Eilen... Minulla oli aamutalli ja sen jälkeen lähdin taluttelemaan Taavia. (Laitoin satulan Taaville ja kypärän itselleni päähän)

Minulla oli suunnitelma...

Pyörittelin pieniä ympyröitä tuttuun tapaan, mutta vaihtelin ympyröiden paikkoja huomattavasti enemmän, sillä kenttä on SUPER ISO!) Yritin näin ottaa Taavin kanssa tämän tilan haltuun. Tein tätä 30-40 min...

Kaikki sujuikin ok.. kunnes Taavi keksi, että tuolla kaukana slinganin takasuoralla menee Hemming -ori! Jostain syystä Taavi sekosi tästä aivan täysin. Meni upeaa ravia ja lujaa pienen pientä ympyrää ympärilläni. Minua alkoi ihan huimata....

Yritin jatkaa tätä tehden käynti-ravi -siirtymisiä.  Ajattelin, että tämä hermostuminen menee kyllä ohi ja että Taavi rauhoittuu kyllä pian... mutta ei. Taavi meni vaan koko ajan enemmän sekaisin.

Hevosten kanssa tulee joskus tilanteita, kun tietä/vaistoaa milloin todellakin on parasta yksinkertaisesti vaan palata talliin.

En enää tässä vaiheessa ollut lainkaan varma pääsisimmekö sinne talliin asti... ..matkalla teki mieli itkeä.  Harmitti tosi paljon, sillä olin päättänyt, että tänään menen Taavin selkään.

Mitä lähemmäksi tallia tulimme, niin sitä normaalimmaksi Taavi muuttui... päätin etten anna periksi!  Talutin tallin pihalla, tallin autoteillä ja slinganilla. Olin aivan hikinen ja väsynyt, mutta menimme silti takaisin kentälle ja Hemming oli siellä.

Rohkeasti pyysin heitä odottamaan hetken. Muistin Hannelen puhuneen minulle, että heppaseuralla voi olla myös rauhoittava vaikutus...

Hain jakkaran ja kiipesin selkään. Kävelin yhden (1!!!) ympyrän ratsain... ..polvet kyllä tutisi koko ajan! Taavi taas ei ollut moksiskaan.. Tämä on minulle selvästi isompi juttu kuin Taaville :D

Mutta.. Tein sen!  Ratsastin ihan itse omalla nuorella hevosellani...

Tuo miniratsastus oli kyllä 1h15min taluttelun ja maastakäsin työskentelyn arvoista!
Hikinen, väsynyt ja onnellinen!

Pikkuhiljaa tämä tästä... Huomenna onneksi mennään ihan perustunnille Mintun kanssa.  :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti