26.3.2016

Turvana on pieniä heppaenkeleitä...

.. heppaenkeleitä oli jälleen kerran Taavin matkassa.. Taavi kun yhtäkkiä nappasi maneesissa ollessamme jalustimen suuhunsa!  ..ja se jäi jumiin alahampaiden taakse... Taavi sitten peruutti  kaula mutkalla ihan paniikissa, kunnes sain sen irti Taavin suusta. Huh...

En tiennyt näin voivan tapahtua... Säikähdin todella paljon!!! Vieläkin syke nousee kun ajattelen tapahtunutta.

Lisäksi yks päivä tällä viikolla olin Taavin kanssa vesikopissa ja siellä lattiakaivon kansi(halk. noin 30 cm) lähti irti...  Tais tarttua Taavin hokkiin?  En tiedä... Jos Taavi olisi siihen reikään astunut ja kaatunut eteenpäin omalla painollaan, niin olisi voinut jalka aivan hyvin mennä poikki.

Ja vielä se kun Taavi karkasi toissapäivänä kopista ulos...  Sekin olisi voinut päättyä huonosti.

Näistä episodeista huolimatta Taavi on nyt parempi kuin koskaan. Toissapäivänä minulla oli pitkästä aikaa kuolaimet...  Ajattelin Sulkalan Kimmoa, kuinka hän opetti minua pyörittämään hevosta ympärilläni sisäohjasta kiinni pitäen ja venyttämään hevosen kaulaa eteen ja alas. Taavi tekee sen todella nätisti.

Eilen oli käytössä dually halter-riimu. Laitoin Taavin tekemään erilaisia tehtäviä just Toven ohjeiden mukaan. Lopuksi juoksutin irtona ja sen jälkeen Taavi jälleen seurasi ilman narua puomien yli.  Vaihtelin useasti suuntaa ja juoksin itse myös paljon.  Olin todella hikinen tämän jälkeen. On se vaan ihmeellistä kuinka hevonen seuraa ihmistä niin hyvin... En millään malttanut lopettaa.

Tänään taas oli naruriimu ja sen myötä Annan ohjeiden mukaan työskentelyä.  + Anna rauhoittaa minua. Hän sanoi hyvin, ettei se haittaa jos menee pieleen.. teet vaan uudestaan, kuten silloin kun itse ratsastat hevosella...

Taavi on nämä päivät ollut aivan super fiksu, vaikka maneesissa on muita hevosia! Olen niin ylpeä Taavin käyttäytymisestä ja itsestäni kun uskallan mennä ja tehdä asioita.  Pianhan minun tulee kyetä ratsastamaan muiden kanssa!  :)

Ei sitä loputtomiin voi odottaa milloin maneesiin pääsee... Tämän myötä mun maneesivarailut tulevat vähenemään, vaikka niitä on loppujenlopuksi ollut todella vähän. Ja ajallisesti tyyliin vain15min per kerta.

Alla on video eiliseltä kun päästin Taavin lopuksi irti. Satula ei enää ole niin ärsyttävä kapistus selässä, josta täytyy yrittää päästä eroon..

Voi... kyllä täytyy olla nyt supertarkkana, ettei Taavi uudestaan nappaa jalustinta suuhunsa!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti