24.3.2016

Pääsiäisjamit!

Taavi on eilen ja tänään ollut vauhdikkaalla tuulella.  Asiaa on auttanut tallin pihalla irti olevat koirat, jotka tulevat ihan kannoille, kun talutan Taavia... Eilen Taavi tästä johtuen pukitteli oikein kunnolla kun talutin sitä ja tais tänään sisälle ottaessa muistaa sen... Joten olen vienyt Taavia tänään joka välissä koirien luokse.

Lisäksi Taavilla oli sen verran energiaa, että keksi livahtaa karsinan oviaukosta ulos!  Meni todella lujaa, ja vielä lujempaa kun yks koira lähti haukkuen perään.  Siinä sai samalla jokainen pihalla ollut hevonen reipasta liikuntaa.

Oli todelliset pääsiäisjamit!

En taida tätä tallipäivää kovin helposti unohtaa..

Loppui onneksi hyvin, sillä Taavi livahti perällä olevaan tarhaan ja aikansa juostuaan siinä antoi mun ottaa kiinni.

Hoidin karsinassa ja sen jälkeen maneesi just sopivasti vapautui... Juoksutin Taavia irtona, minkä jälkeen harjoittelin sitä, että Taavi seuraa mua ilman narua.  Olen jutellut tästä Annan ja Hannelen kanssa. Anna on myös näyttänyt kuinka toimii hevosensa kanssa.

 Taavi on ensimmäinen hevonen, joka tulee itse luokseni jokaikinen kerta kun lopetan juoksuttamisen. Ja nyt myös ensimmäinen,  joka seuraa minua ilman narua...

Tämän kaiken jälkeen Taavi oli niin hikinen, että oli aivan sama pestä se, niin shampoopesin koko hevosen.

Kamala,  mutta silti niin kamalan ihana päivä!

Kuvasin pienen pätkän kun Taavi seuraa minua ilman narua :)


1 kommentti: