28.9.2016

Laukat nousi!!!

...paremmin kuin koskaan.  Taavilla oli taas tässä se perinteinen viikon miettimistauko, sillä Taavi oli viime ratsastuskerralla vähän erilainen. Hyvällä tavalla siis! :) "Vei" mua ravissa ja hieman jopa pidensi ravia pyynnöstä.

Ja minulla on ollut töitä... Ja olen yksinkertaisesti ollut väsynyt koko ajan. Enkä ole jaksanut ratsastaa.

Huomisen jälkeen on luokkani kaikkien oppilaiden HOJKS -palaverit vanhempien kanssa pidetty... Pyysin myös apua ja sitä sain.  Eräs tyttö tallilta auttaa minua jatkossa parina arkipäivänä viikossa. Onneksi hänelle sopivimmat päivät olivat juuri ne minulle raskaimmat päivät eli maanantai ja torstai. Ja yksi toinen lupasi auttaa omien menojensa mukaan.  Voi kyllä on ihanaa mennä näiden kahden työpäivän jälkeen ihan vain kotiin.  

Tänään kun oli seuraavanlainen päivä:

8.00-13.00 koululla töissä.
Pankkiin. 
Kahville tunniksi, josta Jere haki minut töidensä jälkeen. 
Kotona nopeasti tallivaatteet päälle. Keitin puuroa pojille.  Jere haki heidät päiväkodista.  
Ratsastustunnille. Oli tasan 30 min aikaa hakea Taavi tarhasta ja laittaa kuntoon tunnille. 
Nopeasti varusteet pois.  Just 10 min aikaa ehtiä kotiin, jotta Jere ehtii päiväkodin vanhempainiltaan. 
Poikien kanssa 2h +nukutus.
21.15 taas tallilla.  Siivosin kopin ja laitoin ruuat.
22.15 kotona.
...Vielä töitä koneella, mutta nyt kyllä syön ensin! 😊
Tämmöistä on ollut tänä syksynä ihan joka päivä... Enemmän tai vähemmän. Ei ole ollut aikaa ihan vaan olla.

Nyt sain kaksi kotipäivää. On aikaa pestä pyykkiä ja siivota...  :D

Kyseenalaistanut kyllä koko touhun järkevyyden... mutta tämän päivän Mintun tunnin jälkeen oli todella hyvä olo. Taavi oli niin ihana ja HYVÄ!

Äitikin muistutti minun aina ratsastaneen vuoden läpi ulkona, vaikka meillä oli maneesi. Ettei talvea tarvitse pelätä.

Ja Taavi on vaihtanut tarhaamaan yksin.  Tuli sitä tarhasta otettaessa potkuja ja minä säikähdin. En tiedä oliko tämä nyt suuri virhe, mutta nyt kokeillaan näin. Jos Taavi palaa huonoihin tapoihinsa, niin täytyy keksiä jotain.

...mutta kuten äiti sanoi... Ei sitä talvea tarvitse pelätä.

Nyt töihin vielä, jotta pääsen joskus nukkumaan. Koti jää taas kerran kaaoksen valtaan... Huomenna onneksi on aikaa siivota. Meille tulee viikonloppuna vieraita :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti